Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Wywrotka XXL sprawdzi się w kopalni

Zabudowa KH-Kipper W1RB
26 września 2024

Fot. KH-Kipper

 
Sprzęt pracujący w ekstremalnych warunkach w kopalniach odkrywkowych musi być wytrzymały. Bezawaryjność i maksymalnie długi okres eksploatacji jest niezbędny do zapewnienia produktywności procesów technologicznych oraz odpowiedniego czasu realizacji. Jak zapewnia KH-Kipper, nowa wywrotka z zabudową W1RB sprosta najbardziej wymagającym zadaniom.
Zaprojektowano ją do transportu urobku z miejsca wydobycia do kruszarki. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.

Fot. KH-Kipper

 

Wydajność

Nowatorska konstrukcja, wykorzystująca właściwości produkowanej przez szwedzką hutę SSAB stali HARDOX 500 TUF oraz 4-krotnie mniejsza ilość spoin gwarantują wyjątkową wytrzymałość na zużycie, twardość i udarność oraz zapewniają maksymalnie długi okres eksploatacji. Niska masa własna skrzyni pozwala na obniżenie kosztów eksploatacyjnych, w tym kosztów zużycia paliwa oraz wpływa na zwiększenie produktywności.
Dzięki zastosowaniu siłownika hydraulicznego HYVA czas podnoszenia i opuszczania skrzyni został zoptymalizowany do 30-35 s. Przy wielokrotnie powtarzanych cyklach pozwala to na zagospodarowanie zaoszczędzonego czasu na większą liczbę cykli, a tym samym na przetransportowanie większej ilości ładunku. System hydrauliczny uzupełnia urządzenie HYVA SMART, które monitoruje każdy cykl wywrotu, wspierając kierowcę w podejmowaniu lepszych decyzji, poprawiając bezpieczeństwo i wydajność przed i podczas operacji przechylania.

Fot. KH-Kipper

 

Bezpieczeństwo

Jedną z funkcji urządzenia HYVA SMART jest możliwość podglądu położenia pojazdu względem podłoża, co pozwala ustawić wywrotkę w taki sposób, aby można było opróżnić skrzynię, nie ryzykując wywróceniem ciężarówki.
Dużym ułatwieniem podczas jazdy, biorąc pod uwagę rozmiary wywrotki oraz jej potężny dach, jest kamera Brigade umieszczona w tylnej części pod skrzynią, która pokazuje widok z tyłu. Podnosi to też bezpieczeństwo kierowcy i pomaga podczas podjeżdżania pod lej zasypowy kruszarki. Kamery AI to nowa generacja aktywnego wykrywania martwej strefy. Wykorzystując sztuczną inteligencję, kamery wykrywają i rozpoznają ludzką postać w zdefiniowanym obszarze i ostrzegają kierowcę wizualnie i/lub dźwiękowo przed możliwą kolizją.
Daszek nad kabiną, będący przedłużeniem przedniej ściany skrzyni, ma aż 3 m szerokości, dzięki czemu chroni kabinę przed uderzeniami materiału skalnego podczas załadunku, ale również podczas zjazdu ze stromego wzniesienia, gdy ładunek będący na samej górze może zsuwać się w stronę kabiny.

Komfort pracy

Wywrotka z zabudową W1RB została zaprojektowana do warunków panujących w kopalniach odkrywkowych. To wysokowydajny sprzęt, który pozwala na sprawny załadunek łyżką o dowolnej objętości, bezpieczny rozładunek w trudnym i grząskim terenie, a także bezproblemowe poruszanie się po ograniczonych przestrzeniach, w tym ciasnych zakrętach dróg technologicznych.
Skrzynia KH-KIPPER jest osadzona niżej, a co za tym idzie znajdująca się niżej górna krawędź burt bocznych, sprzyja wygodzie załadunku, zmniejszając ryzyko uderzeń w burty. Skrzynia posiada także bardziej symetryczny kształt w porównaniu z wozidłem przegubowym, a jej szerokość wynosząca w górnej części 3 m ułatwia załadunek większą łyżką.
Zabudowa jest zamykana tylną burtą unoszoną tak, by umożliwić wypadanie dużych odłamków skalnych. Tylna burta otwiera się automatycznie podczas kiprowania dzięki zastosowaniu zewnętrznego systemu linowego. Mechanizm otwierania burty tylnej zaczyna działać w momencie, gdy skrzynia zaczyna się unosić.

Redukcja emisji CO2

Minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko należy do najważniejszych zadań współczesnego górnictwa surowcowego. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów do produkcji skrzyni oraz jej trwałej konstrukcji wywrotka pozostaje dłużej w eksploatacji, co przekłada się na mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Lżejsza zabudowa transportuje większą ilość ładunku, oszczędza paliwo i zwiększa produktywność. Po wycofaniu z użytkowania podwozia sama zabudowa może nadawać się do ponownego wykorzystania na nowym samochodzie.
Do ogrzewania dna i ścian skrzyni, mającego na celu zapobieganie przymarzaniu materiału do jej wnętrza, wykorzystuje się ciepło gazów spalinowych. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.