Wiadomości z rynku

wtorek
31 grudnia 2024

Trakker z nową kabiną

Budowlane Iveco bardziej komfortowe
04.01.2013 00:00:00
Na tegorocznej wystawie pojazdów użytkowych (IAA) w Hanowerze Iveco zaprezentowało model Trakker w nowej wersji, z całkowicie nową kabiną. To była światowa premiera odnowionego terenowego pojazdu budowlanego.
Jak zapewnia producent, Trakker napędzany silnikami Cursor (8 i 13 Euro V) zwiększa wydajność firmy użytkownika, gdyż całkowity koszt jego użytkowania oraz koszty eksploatacyjne są niższe niż w poprzednich wersjach. Ponadto, ten model ma zapewniać komfort pojazdu szosowego także na placu budowy i poza utwardzoną nawierzchnią.
Największe innowacje zaszły w kabinie, gdzie wprowadzono rozwiązania zapożyczone z ciężkich Stralisów szosowych Hi-Street i Hi-Road. Szoferka wyposażona w urządzenia telematyczne, została zaprojektowana pod kątem zwiększenia komfortu pracy i przebywania w jej wnętrzu, czyli czynników uznawanych za fundamentalne dla wydajności i bezpieczeństwa. Nowe resorowanie kabiny podnosi komfort jazdy i pozwala spędzać więcej czasu za kierownicą.
Hi-Land to krótka kabina z niskim dachem, zaś Hi-Track to długa kabina na dalsze trasy, w której kierowca może zanocować. Kabina ta jest dostępna z dachem niskim lub wysokim. Wnętrze zostało gruntownie przeprojektowane. Deskę rozdzielczą wykonano z wysokiej jakości barwionych w całej masie tworzyw sztucznych i pokryto powłoką chroniącą przed zadrapaniem.
Silniki Cursor to jednostki o pojemności 8 lub 13 litrów i mocy od 310 do 500 KM. Rzędowy, sześciocylindrowy Cursor 8 o mocy 360 KM, z turbosprężarką o zmiennej geometrii (pojemność 7.790 ccm) może spełniać normę EEV, bardziej rygorystyczną niż Euro V. Cursor 13 polecany jest do najbardziej wymagających zadań ze względu na wysoki moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej, zapewniający dużą elastyczność. Cursor 13 jest dostępny w wersji 450- i 500-konnej, z turbosprężarką o zmiennej geometrii, oraz w wersji 410-konnej z turbosprężarką o stałej geometrii i zaworem upustowym. Nowy Trakker może być wyposażony w Intarder, który zmniejsza zużycie elementów ciernych hamulców.
Według producenta, główną cechą nowego Trakkera jest jego solidność i masywność, o czym świadczy choćby stalowa rama o wysokiej granicy sprężystości. Skrzynie biegów ZF to konstrukcje podporządkowane ergonomii i osiągom. Na przykład 9-biegowa skrzynia manualna oraz 16-biegowa skrzynia Ecosplit są wyposażone w system wspomagania, a w przypadku automatycznych skrzyń 12- i 16-biegowych dźwignia wyboru przełożenia jest wbudowana w kolumnę kierownicy. Obydwa rozwiązania korzystnie wpływają na wygodę prowadzenia pojazdu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.